چاپ
مشاهده در قالب PDF

تغذیه ورزشکاران روزه دار تعداد بازدید:855

تولیدات ویژه وب سایت - دانش و فناوری

میانگین امتیار کاربران: / 0
ضعیفعالی 

بهترین زمان برای انجام ورزش حداقل 1 تا 2 ساعت پس از صرف افطار است .

بهتر است در فاصله سحر تا افطار از انجام فعالیت شدید بدنی و از انجام ورزش اجتناب شود و انجام اینگونه فعالیت ها به ساعت بعد از صرف افطار می تواند باشد . ورزشکاران حتما افطاری سبک ، کم چرب ، چون مواد غذایی پرچرب باعث می شود تنفس ورزشکاران دچار مشکل شود مواد قندی پیچیده نان و غلات ، خرما ، توت خشک ، سیب زمینی و کمی قند ساده با مشورت کارشناس تغذیه ی خود مصرف کنند ورزشکاران بهتر است فعالیت ورزشی را یک روز در میان انجام بدهند تا استراحت کافی انجام بگیرد و فرصت مناسبی برای بازسازی منابع انرژی بدن هم فراهم شود . قبل از انجام حرکات ورزشی آب و مایعات بیشتری مصرف شود و در حین ورزش از مصرف مایعات و انواع نوشیدنی های کم شیرین و حاوی نمک هم دریغ نشود چون در هنگام ورزش آب و املاح بدن دچار کمبود می شود پس از انجام فعالیت های ورزشی باید برای تامین تکمیل منابع قندی عضلات از مواد قندی پیچیده مثل نان ، برنج ، سیب زمینی و ماکارونی استفاده شود انجام فعالیتهای شدید بدنی به ورزش در حین روزه داری بمدت بیش از 30 تا 45 دقیقه توصیه نمی شود . اگر ورزش در آب و هوای گرم و زیر تابش اشعه خورشید صورت بگیرد مدت زمان آن هم حتما کمتر شود در غیر اینصورت آسیب های شدیدی را ناشی از کم آبی حتمی برای افراد است با توجه به محدودیت دریافت مایعات در هنگام روزه داری باید از انجام فعالیت های روزمره زیر نور خورشید و محیط های باز هم اجتناب شود و اگر ناگزیر هستید که ورزش انجام بدهید فعالیت روزمره در محیط های باز و در معرض تابش خورشید قرار بگیرید باید زمان آنرا کاهش دهید . ورزشکاران در صورت مجبور بودن به ورزش کردن در طول زمان روزه داری فعالیت ورزشی باید به نحوی تامین شود که با زمان افطار حداقل 1 تا 2 ساعت فاصله داشته باشند و برای انجام مسابقات اصلی برای دریافت مواد مغذی و رژیم غذایی بصورت کامل حتما سحری مصرف شود . سحری را بعنوان یک وعده اساسی و با مشاوره متخصص تغذیه که کمبودهای تغذیه در زمان روزه داری برای آنها ایجاد نشود و کارآیی ورزشی آنها دچار مشکل خواهد شد .

Diet for fasting athletes
Most Muslim people fast during the month of Ramadan each year across the globe. They do not eat and drink from the dawn to the dusk, some times over 16 hours a day. Muslim athletes even fast during the big sport events and world championships, such as the undergoing 2012 Olympic Games. But following a good diet is necessary to the health of these athletes. Nutrition experts advise them not to do heavy exercises during their fasting and do exercises after breaking the fasting. It is recommended to exercise day by day to have enough intervals for rest. It is better to break the fasting with lukewarm liquids such as milk or tea and having light foods like soup, salad, cheese and bread; as the fatty foods may pose respiratory problems. As the level of glucose in the blood falls down because of fasting, athletes can consult with nutritionists and take natural sweet nutrients such as date, raisin, and honey. Doing exercises more than 30 to 45 minutes is not recommended. It is also recommended not to exercise under the intense sun exposure for the high risk of dehydration. The best time during the fasting is from 1 to 2 hours before breaking the fasting. Nutritionists recommend athletes to have complete food at dawn before fasting. A good dawn food is consisted of diaries, meat, beans, salad, and fruits. It is better for athletes to consult with nutrition experts for better health and sport condition during their fasting in the holy month of Ramadan.



مطالب مرتبط

معرفی به دوستان

نوشتن دیدگاه (Add comment)


تصویر امنیتی (CAPTCHA)
تصویر امنیتی جدید (Refresh CAPTCHA)