چاپ
مشاهده در قالب PDF

تغذیه شب امتحان تعداد بازدید:669

تولیدات ویژه وب سایت - دانش و فناوری

میانگین امتیار کاربران: / 1
ضعیفعالی 

در دوران امتحان معمولا نوجوانان بعلت ترس از عدم موفقیت در امتحان دچار استرس می شوند .

بهترین تغذیه برای شب امتحان
در دوران امتحان معمولا نوجوانان بعلت ترس از عدم موفقیت در امتحان دچار استرس می شوند . بهترین تغذیه در دوران امتحان از تخم مرغ ، شیر و گوشت استفاده شود .
ماهی غذای خوبی برای مغز است و مصرف آن تاثیر مثبت بر کارآیی مغز دارد . و همچنین افرادی که آب کافی می نوشند تمرکز کافی برای فعالیت های فکری دارند بنابراین به مقدار کافی آب بنوشید . فعالیت های بدنی استرس را کم می کند ، مصرف کربوهیدرات ها استرس را کاهش می دهد .
زیاده روی در مصرف شیرینی جات ، شکر و بیسکویت ممکن است در نگاه اول انرژی زا به نظر برسد در حالی که موجب خستگی بیشتر ، کاهش قدرت یادآوری و حافظه خواهد شد ، فرآورده های لبنی هم مانند نوشیدن یک لیوان شیر گرم در شب قبل از امتحان قبل از خواب برای از بین بردن استرس و ایجاد خواب آرام کمک کننده خواهد بود . از نوشیدن خوراکی های تند و محرک پرهیز شود . مصرف نوشابه های گازدار ، سوسیس ، کالباس و نوشیدنی های کافئین دار که تحریک عصبی ایجاد می کنند خودداری شود . از خوردن غذاهای چرب و شور هم پرهیز شود . بعضی از سبزی های مانند : ریحان ، کاهو ، نعناع و پونه در کاهش اضطراب موثرند . دم کرده گل گاوزبان هم به کاهش استرس کمک خواهد کرد .
مصرف مواد پروتئین در صبحانه باعث افزایش تمرکز می شود . ولی خوردن مواد چرب و نشاسته باعث ایجاد خواب آلودگی خواهد شد . توصیه می شود صبحانه روز امتحان از مواد پروتئینی مثل تخم مرغ ، شیر و پنیر کم چرب تشکیل شود .
علم تغذیه استفاده از همه گروههای غذایی غلات ، حبوبات ، سبزیجات ، لبنیات و گوشت ها به میزان متعادل و مناسب را باعث بهبود سلامت جسم و ذهن می داند .

Best foods for the eve of exams
Most students are distressed at the eve of exam. Taking and not taking some foods can be very helpful to tackle this problem. Nutrition experts recommend student to eat egg, milk, meat, fish, and carbohydrates at the eve of exam. Drinking enough water is also very important. Do some exercises and relax sometime before the exam, experts say. Nutrition experts recommend not taking sweets, spicy and fatty foods before the exam as they may make you sleepy or disturbed.



مطالب مرتبط

معرفی به دوستان

نوشتن دیدگاه (Add comment)


تصویر امنیتی (CAPTCHA)
تصویر امنیتی جدید (Refresh CAPTCHA)