جهش تولید | پنج‌شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

98مدرسه در مازندران پژوهش محور شدند - نمایش محتوای خبر

 

 

98مدرسه در مازندران پژوهش محور شدند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید به پژوهش محوری بجای آموزش محوری در مدارس، گفت: 98مدرسه در این استان پژوهش محور شدند.

98مدرسه در مازندران پژوهش محور شدند

سید علی قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا تقویت حس کنجکاوی، تفکر، خلاقیت و ایده های گوناگون را از ویژگی های مدارس پژوهش محور عنوان و خاطر نشان کرد: در این آموزشگاه ها همه فعالیت های مدیر، معاون، معلمان و دانش آموزان توام با پژوهش و روحیه پژهشگری است.
وی گفت: به امید روزی که همه مدارس پژوهش محور شوند، یاد آور شد: این مدارس مربوط به مقطع خاص نبوده و از ایده های تمامی دانش آموزان در سال های مختلف تحصیلی استقبال به عمل می آید.
او با اشاره به اینکه دانش آموختگان این مدارس با بنیه قوی تر و اعتماد به نفس بیشتر به مقاطع بالاتر راه می یابند، گفت: ایده ها و پژوهش های دانش آموزان مازندرانی در رویدادهای علمی و پژوهشی با موفقیت روبرو شده است.
او به اهمیت رشته های فنی و حرفه ای و لزوم توجه به این بخش اشاره و خاطر نشان کرد: در حال حاضر 57 هزار دانش آموز در مراکز فنی و حرفه ای و 14 هزار نفر در مراکز آموزشی کار و دانش آخرین یافته های آموزشی کشور در این بخش را دریافت می کنند.
قاسمی از رشد شش درصدی تعداد مدارس غیردولتی مازندران خبر داد و گفت: 20 درصد مدارس استان غیردولتی است.
وی به تقویت و ارتقاء فعالیت وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم اشاره و خاطر نشان کرد: در راستای تاکید این دولت به مقوله سواد آموزی، 120 مدرسه استان با کمتر از هفت دانش آموز مشغول فعالیت هستند.
او تعداد مدارس تنها با یک دانش آموز را سه باب در استان برشمرد و افزود: این در حالی است که فعالیت مدرسه با کمتر از هفت دانش آموز در دولت پیشین ممنوع بود.
روزانه 23 هزار و 153 کلاس درس در مازندران به روی 570هزار دانش آموز استان گشوده می شود.