جهش تولید | پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۹

95 درصد از اختراعات در کشور تبدیل به تولید نشده است - نمایش محتوای خبر

 

 

95 درصد از اختراعات در کشور تبدیل به تولید نشده است

رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی دانشگاه‌های مازندران گفت: 95 درصد از اختراعات در کشور تبدیل به تولید نشده است.

95 درصد از اختراعات در کشور تبدیل به تولید نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، زین‌العابدین رحمانی در کارگاه آموزشی بازاریابی شبکه‌ای با عنوان چگونه پول‌ساز شویم و سفری از کارمندی به کارآفرینی، اظهار کرد: مدیریت مصرف در جامعه سبب ثبات اقتصادی و افزایش کمی و کیفی بهره‌وری می‌شود.

وی افزود: در کشورمان فرصت برای کار زیاد است و باید براساس استعدادها و توانمندی به شغل مورد علاقه روی بیاوریم.

رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌های مازندران با اعلام اینکه نقش بازار، مدیریت مصرف و مشتری در آموزه‌های اقتصادی اسلام مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: اقتصاد به معنای میانه‌روی است و امروزه بازاریابی در اقتصاد مقاومتی هم توجه شده است.

این مسئول با اعلام اینکه اقتصاد ناظر بر چگونگی مدیریت مصرف و تدبیر امور در جامعه و خانه است، ادامه داد: مباحثی همانند شکر نعمت، اسراف، تبذیر، قناعت، زهد، پارسایی و میانه‌روی از مواردی است که روایات و احادیث به آن اشاره داشته و برای تعیین الگوی مصرف لحاظ می‌شوند.

رحمانی خاطرنشان کرد: پیامبران اسلام نیز در کنار آموزه‌های توحیدی، اقتصادی و بیان آموزه‌های دینی به مواردی می‌پرداختند که اقتصاد سالم و قوام‌بخش را پدید می‌آورد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور نکا با بیان اینکه بازاریابی در شرایط رکود بسیار مهم است، یادآور شد: امروزه بازاریابی پارتیزانی و چریکی از موارد مهمی است که می‌تواند در زندگی فردی و اجتماعی تحول ایجاد کند.

رحمانی با اعلام اینکه یک فرد تا چه میزان می‌تواند به فکر مشاغل دولتی باشد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با اشاره به فشارهای گفتمان رقیب جهانی علیه اقتصاد مقاومتی به چگونگی رسیدن جامعه اسلامی ایران به اقتصاد مقاومتی اشاره داشتند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در چند سال گذشته ایران با موضوع تحریم دست و پنجه نرم می‌کرد ولی امروزه با پیشرفت فناوری و اینترنت، می‌توان از شیوه‌های نوین و جدید در راستای بازاریابی بهره برد.

این مسئول با اعلام اینکه بستر استفاده از اینترنت باید در زمینه بازار فراهم شود، خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های نسل و چهارم کارآفرین‌محور بودن را شاهد هستیم و باید نشاط و امید به زندگی در جوانان زنده و تقویت شود.

رحمانی با تاکید بر اینکه امروزه استراتژی بازاریابی تغییر کرده است، گفت: امروزه بازار مشتری‌محور و ارزش‌محور است به نحوی که باید برای جذب مشتری ارزش‌آفرینی داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه باید در زمینه کسب و کار کوچک و بازاریابی در زمینه موارد کوچک تاثیرگذار باشیم، بیان کرد: بازاریابی شبکه‌ای و زنجیره‌ای امروز نقش زیادی در جامعه دارند.

رحمانی تصریح کرد: براساس اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 توانمندسازی بخش خصوصی، کاهش وابستگی به نفت و مدیریت مصرف در دستور کار بوده و استفاده از حداکثر زمان، ریال منابع و امکانات در نظر است.

رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی دانشگاه‌های مازندران با اعلام اینکه 95 درصد از اختراعات کشور تبدیل به تولید نشده است، افزود: جوانان خوش‌فکری در کشور فعالیت دارند البته جوانان کشورمان مستعد، خلاق و باهوش هستند ولی باید برخی فرهنگ‌ها تغییر کند.

وی گفت: امروزه در بازار حفظ مشتری مهم‌تر از جذب مشتری است و باید به جذب بازار و حفظ مشتری بیاندیشیم.