جهش تولید | چهارشنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۹

400 پایگاه تابستانی برای اوقات فراغت دانش آموزان مازندرانی درنظر گرفته شد - نمایش محتوای خبر

 

 

400 پایگاه تابستانی برای اوقات فراغت دانش آموزان مازندرانی درنظر گرفته شد

ˈ محمد شعبانی ˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی اوقات فراغت در مازندران تاکید کرد و افزود : این برنامه ها نباید صرفا به تابستان خلاصه شود بلکه باید در تمامی روزهای سال استمرار یابد.

وی از فعالیت 44 کانون فرهنگی - تربیتی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد و گفت : بهترین ظرفیت برای برنامه ریزی پرداختن به این اوقات باید توسط آموزش و پرورش فراهم شود.

او با بیان اینکه اوقات فراغت مربوط به زمان و فصل معینی نیست، گفت: مسوولان آموزشی و فرهنگی باید با ایجاد برنامه های متنوع و در نظر گرفتن سلایق جوانان و نو جوانان در این زمینه برنامه ریزی کنند.

معاون آموزشی و پرورش مازندران با اشاره به اینکه دشمنان با هدف تخریب فکری فرزندانمان طرح ها و برنامه های گوناگونی اجرا می کند، افزود : بی توجهی به اوقات فراغت جوانان و نبود برنامه های مفرح می تواند زمینه را برای اهداف بدخواهان مساعد کند.

وی بروز خلاقیت را از نتایج مهم اجرای مطلوب برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان دانست و ادامه داد : باید به نقش این برنامه ها در حرفه آینده و تعیین مسیر زندگی دانش آموزان توجه ویژه ای شود.

شعبانی گفت : باید تلاش کنیم تا با طرح برنامه های متنوع و ارتقاء کیفیت ، شعار ˈ هر دانش آموز یک مهارت ˈ محقق شود.

معاون آموزش و پرورش مازندران تشکیل گروه فرهنگی در اردوگاه ها را از اقدامات مهم حوزه پرورشی دانست و افزود : اردوهای دانش آموزی باید هدفمند باشد و گروه های فرهنگی مستقر در اردوگاه ها وظیفه هدایت و تربیت آنان را در اردوها بر عهده بگیرند.

شعبانی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه های اجرای از قبیل ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، اوقاف و امور خیریه، تربیت بدنی، بسیج، سپاه و غیره هرساله برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه های خاصی دارند ، گفت : تلاش می کنیم که نقش آموزش و پرورش به عنوان متولی این امر پر رنگ تر جلوه کند.

بر اساس گزارش آموزش و پرورش مازندران پارسال بیش از 66 هزار دانش آموز با دو هزار و341 رشته در بیش از 500 پایگاه در برنامه های اوقات فراغت این اداره کل شرکت کردند.