جهش تولید | یک‌شنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۹

20 درصد مدارس مازندران ناامن هستند - نمایش محتوای خبر

 

 

20 درصد مدارس مازندران ناامن هستند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: حدود 20 درصد از مدارس استان فرسوده و به نوعی مدارس ناامن و آسیب‌پذیر هستند اما به ناچار مورد استفاده قرار می‌گیرد و کمبود فضا از جمله مشکلات استان در حوزه آموزشی است.

20 درصد مدارس مازندران ناامن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قائم‌شهر، علی قاسمی در سخنرانی پیش از خطبه این هفته نماز جمعه با بیان اینکه مبانی اندیشه شیعه، در امام صادق(ع) ترسیم شده است، اظهار کرد: آنچه که موجب می‌شود شیعه امروز در حوزه‌های مختلف حرف برای گفتن داشته باشد برکت وجودی این امام همام است.

وی افزود: به لحاظ شرایط دوران زندگی امام صادق(ع) در توسعه فرهنگ و اندیشه خلاصه و مباحث و کلاس درس ترویج داده شد به طوری‌که در زمان ایشان حدود 4 هزار شاگرد همچون جابربن‌حیان و حشام پای درس نشستند و از خرمن اندیشه‌های امام صادق(ع)خوشه چیدند و خود سرشاخه‌های بزرگ در علم‌های مختلف شدند و امروز ما از این سرچشمه جوشان و اندیشه‌های دینی بهره می‌بریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: زندگی امام صادق(ع) نشان می‌دهد که انجام کارهای فرهنگی و علمی برای صاحبان قدرت‌های استبدادی از شعارهای احساسی سیاسی خطرناک‌تر است چراکه تلاش در ترویج اندیشه‌های فرهنگی و دینی نسل فرهیخته آینده را پدید می‌آورد .

قاسمی، امام صادق(ع) را مشعل‌دار اندیشه شیعی دانست و گفت: باعث افتخار است که مذهب جعفری را پیشه گرفتیم و پیرو این امام بزرگوار هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در مازندران بیش از 520 هزار دانش‌آموز و سوادآموز تحصیل می‌کنند، افزود: 40 هزار معلم، نیروهای آموزشی و اداری به این عزیزان ارائه خدمت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران تصریح کرد: 4 هزار و 500 واحد آموزشی در مازندران فعالیت دارند که شامل 25 هزار کلاس درس است و از این مجموعه 20 درصد را مدارس غیردولتی تشکیل می‌دهند که 100 هزار دانش‌آموز و پیش‌دبستانی در این مدارس تحصیل می‌کنند.

قاسمی افزود: 694 مدرسه غیردولتی و بیش از 800 مرکز آموزش علمی و  یک‌هزار و 500 واحد آموزشی غیردولتی در استان داریم که توسط اداره کل آموزش و پرورش مازندران مدیریت می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه 47 هزار دانش‌آموز قائم‌شهری در 2 هزار و 125 کلاس درس تحصیل می‌کنند، افزود: 4 هزار معلم در 326 مدرسه این شهرستان ارائه خدمت می‌کنند.

وی تعطیلات تابستانی را فرصت مناسب برای آماده‌سازی مدرسه برای شروع مهر باشکوه دانست و تصریح کرد: مهر، بهار تعلیم و تربیت است و همه می‌توانند در برگزاری هرچه بهتر آن سهیم باشند چرا که دانش‌آموزانی که وارد مدرسه می‌شوند، انسان فرهیخته‌ای می‌شود که آینده کشور را می‌سازد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: روز نخست سال تحصیلی، از اصلی‌ترین و جدی‌ترین مقوله کاری است چرا که ما از قرآن درس گرفتیم اگر روز نخست را جدی بگیریم سایر کارها نیز به‌صورت جدی پیگیری و انجام می‌شود.

قاسمی با اشاره به اینکه پروژه مهرروزی است که تمام برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت در این روز آغاز می‌شود،اظهار کرد: در سال گذشته جزء استان‌های برتر در حوزه اجرای پروژه مهر انتخاب و تقدیر شدیم.

وی ادامه داد: حدود 20 درصد از مدارس استان فرسوده و به نوعی مدارس ناامن و آسیب‌پذیر هستند اما به ناچار مورد استفاده قرار می‌گیرد و کمبود فضا از جمله مشکلات استان در حوزه آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در ادامه به کارشناسی نبودن استقرار مدارس قائم‌شهر اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست‌ها این است که با جابه‌جایی مدارس دسترسی دانش‌آموزان را راحت‌تر کنیم و آنها در نزدیک‌ترین واحد آموزشی مشغول تحصیل شوند.

قاسمی بیان کرد: برای نخستین‌بار آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید به خود جرأت داد تا هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را سر و سامان دهد.

وی با بیان اینکه 40 درصد تحصیل کرده‌ها در مازندران بیکار هستند و شرایط اشتغال ندارند، افزود: سیاست دولت بر آن است که دانش‌آموزان را به سمت رشته‌هایی هدایت کند که مهارت‌آموزی را افزایش می‌دهد تا با ایجاد کارآفرینی بخشی از مشکل اشتغال مرتفع شود.