رونق تولید ملی | دوشنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۸

10 درصد معلمان مازندران مسکن مناسب ندارند - نمایش محتوای خبر

 

 

10 درصد معلمان مازندران مسکن مناسب ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی قاسمی صبح چهارشنبه در جمع فرهنگیان غرب استان مازندران از تحصیل 471 هزار و 335 دانش‌آموز در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 42 هزار و 46 معلم در 21 هزار و 870 کلاس درس در حال علم‌آموزی به دانش‌آموزان مازندرانی هستند.

قاسمی با اعلام اینکه از 32 شهرستان و منطقه مازندران 6 مرکز آموزش عالی فرهنگیان وجود دارد، بیان داشت: در حال حاضر 3 هزار و 771 مدرسه در سطح استان فعال است.

وی از اجرای 14 برنامه در اداره کل آموزش و پرورش مازندران در مباحث علمی و فرهنگی خبر داد و افزود: اجرای طرح مدرسه عاری از خطر، مدرسه مراقبت اجتماع ‌محور، طرح مراقبت از خود و جشن نوجوان سالم، طرح جابربن حیان، نشست صمیمی با معلمان نمونه، جشنواره فیلم آموزشی رشد، اجرای طرح باسواد کردن والدین، تشکیل کارگروه ویژه برای تألیف ویژه سوادآموزی زنان کشور، دایر کردن چهار فروشگاه طرح فرهنگ در استان، تشکیل کارگروه فرهنگ و

اقتصاد و ساماندهی نخبگان و خیران از برنامه‌های این اداره کل در مباحث فرهنگی است.

قاسمی از انتخاب یکی از معلمان مازندرانی به‌ عنوان معلم نمونه کشوری خبر داد و خاطر نشان کرد: از 5 هزار و 889 معلم استان در طرح انتخاب معلم نمونه 662 نفر به ‌عنوان معلم نمونه شهرستانی و 29 نفر به‌ عنوان معلم نمونه استانی انتخاب شدند.

وی به تشکیل چهار کارگروه فرهنگی با تکیه بر فرهنگ سازمان و نقش آموزش و پرورش در فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: کارگروه اقتصاد، کارگروه ساماندهی و جلوگیری از اتلاف انرژی، کارگروه کشف و ساماندهی و کارگروه طرح و برنامه از جمله کارگروه‌هایی ‌است که در راستای تحقق فرهنگ تشکیل شد.

محمد صادق فرزیب مدیرآموزش وپرورش چالوس گفت :متأسفانه برخی از شهرستان‌ها و مناطق از کمبود نیروی انسانی به‌شدت رنج می‌برند و برخی از مناطق با ازدیاد نیروی انسانی مواجهند که این موضوع مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش است.

وی گفت: گروه‌های آموزشی در بالابردن کیفیت نقش اساسی دارد چرا که گروه‌های آموزشی به منزله نهاد علمی و آموزشی و بازوی توانا برای نظارت و راهنمای تعلیماتی‌ است.

مدیر آموزش و پرورش چالوس، گروه‌های آموزشی را هسته و مغز متفکر نظام آموزشی عنوان کرد وگفت: با تخصیص نیروهای توانمند و با تجربه و پرداخت حق‌التدریس به این گروه و افزایش ساعات می‌توان از این گروه برای ارتقای جایگاه علمی بهره برد.

وی، آموزش همراه با نشاط و نوآوری را از دیگر پیشنهادات برشمرد و اذعان داشت: بایستی دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به‌صورت تخصصی و در طول سال تحصیلی برگزار و اعتبارات لازم در این زمینه در نظر گرفته شود.

فرزیب احداث پژوهش‌سرا را ضروری خواند و گفت: پژوهش‌سرا محل تربیت دانشمندان آینده کشور است، بنابراین تأمین امکانات و تجهیز منابع مورد نیاز برای پژوهش‌سرا در زمینه وسایل آزمایشگاهی، امکانات کارگاهی، منابع علمی، کتب و مجلات امری ضروری‌ است.

مدیرآموزش وپرورش چالوس گفت : مدیریت بر منابع یک اصل جدی‌ است که با اولویت‌بندی برنامه‌ها و حذف برنامه‌های موازی و کاهش کمی برنامه‌ها و توجه ویژه به‌ جای کمیت بر کیفیت در مدیریت تأمین منابع مالی و بهره‌وری می‌توانیم شاهد کارایی و اثربخشی در این زمینه باشیم.