جهش تولید | پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۹

گرماس - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

گرماس

گرماس 
مواد لازم :
فارسی     میزان
برنج     600  گرم
کدو حلوایی    200  "
ماست     200  "
شیر     200  "
آب     یک لیتر
جعفری      50  گرم
شنبلیله     30  "
گشنیز     50  "
نمک     10  "
طرز تهیه :
1 – برنج را می شویند و آن را به مدت یک ساعت در آب می خیسانند .
2 – سبزی را شسته خرد می کنند .
3 - کدو را پوست کنده خرد می کنند .
4 – سبزی و کدوی خرد شده همراه با نمک و آب را به برنج اضافه کرده روی اجاق می گذارند .
5 – آن هنگام که آب برنج ، خشک و هم زمان کدو و سبزی پخته شد برنج آماده است .
6 – برنج را در ظرفی می ریزند .
7 – شیر پخته شده و گرم را به برنج اضافه می کنند و به آرامی آنها را هم می زنند .
8 – ماست را به مواد داغ اضافه می کنند .
9 – گرماس بعد از مدت یک ساعت ، آماده میل کردن است .
خواص درمانی گرماس :
غذای فوق از نظر ارزش غذایی به جهت استفاده از هر سه گروه غذایی نان و غلات ، انواع سبزی ، شیر و لبنیات بسیار بالاست و چون در این غذا از گوشت قرمز استفاده نشده برای بیماران دچار چربی خون بالا ، مناسب است .
گرماس به جهت ظاهر مناسبی که پس از طبخ دارد . مورد توجه کودکان قرار می گیرد .

 

Germaas

Ingredients      Amount
Rice     600 gr.
Pumpkin     200 gr.
Yogurt     200 gr.
Milk     200 gr.
Water     1 Lit.
Parsley    50 gr.
Fenugreek    30 gr.
Coriander    50 gr.
Salt     10 gr.

Recipe:
1- Wash the rice and soak it in the water for an hour.
2- Clean, wash and chop the pumpkin, parsley, coriander and fenugreek.
3- Add the chopped vegetables and pumpkin to the rice pot and add some salt.
4- When the rice is baked, put it in a dish.
5- Boil the milk and add it little by little to the rice and mix them well.
6- Add the yogurt and mix them well.
7- Your food, Germaas, will be ready after one hour.

This local dish is very rich in nutrition for vegetables, rice and diaries. And as there in no meat and fat in this food, it is good for health. Children are well attracted to Germaas because of its good look and fragrance.

 



تازه ها