جهش تولید | پنج‌شنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۹

کاهش هزینه 300 میلیارد تومانی در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال/ قرارداد با شرکت کره‌ای برای قطعه 3 - نمایش محتوای خبر

 

 

کاهش هزینه 300 میلیارد تومانی در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال/ قرارداد با شرکت کره‌ای برای قطعه 3

مدیر‌عامل شرکت آزادراه تهران شمال با اشاره به تغییرات جدیدی که برای قطعه 2 این آزادراه در نظر گرفته شد، گفت: میزان اعتبار این پروژه نیز از یک‌هزار و 300 میلیارد به 800 میلیارد تقلیل پیدا کرد.

کاهش هزینه 300 میلیارد تومانی در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال/ قرارداد با شرکت کره‌ای برای قطعه 3

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، مهران اعتمادی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری چالوس با قدردانی از تعامل دستگاه‌ها و نهادهای چالوس گفت: برخی از مشکلاتی که در حوزه بازگشایی این مسیر وجود داشت با همراهی مدیران منطقه برطرف شد و در کمتر از 6 ماه کمر کار شکسته شد.

وی با بیان اینکه بالغ بر 50 میلیارد تومان از مرزن‌آباد تا چالوس هزینه شد و استفاده از سازه‌های بتنی، نصب گالری و عریض کردن بخشی از جاده سبب بهبود وضعیت شد، اظهار کرد: در بازدید اخیر جهانگیری معاون رئیس جمهور از مسیر آزادراه تهران شمال این مسیر بزرگ‌ترین کارگاه عمرانی کشور دانست چرا که این کارگاه از دی‌ماه تاکنون 140 هزار تن سیمان  مصرف کرده است.

مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران شمال با بیان اینکه 20 هزار تن میله‌گرد نیز در این زمینه خریداری شد و سه شیفت نیرو در حال کارکردن است، افزود: با بهره‌برداری از این مسیر طول مسافت از 195 کیلومتر به 121 کیلومتر تغییر پیدا می‌کند و  در منطقه یک نیز مسیر از 92 کیلومتر به 32 کیلومتر تقلیل پیدا کرده و مردم از ترافیک کرج نجات پیدا می‌کنند.


وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه حتی افرادی که به سد کرج می‌روند هم از عبور مسیر کوتاه شده تردد می‌کنند، خاطر نشان کرد: منطقه دو این مسیر نیز  22 کیلومتر است که نهایی شد و فاینانس آزاد راه با 20 شرکت داخلی و خارجی باز شد.


اعتمادی با اشاره به تغییرات جدیدی که برای قطعه دو در نظر گرفته شد، خاطر‌نشان کرد: میزان اعتبار این پروژه نیز از یک‌هزار و 300 میلیارد به 800 میلیارد تقلیل پیدا کرد و در حقیقت منطقه دو با تعییر مسیر از بهسازی به نوسازی تغییر حالت یافت.


وی تصریح کرد: علاوه بر جداسازی مسیر 300 میلیارد کاهش هزینه داشتیم و توانستیم تا حدودی از پیمانکاران ایرانی استفاده کرده و با سرمایه گذاری وزارت راه وشهرسازی  و شرکت آزاد راه کار را به نتیجه برسانیم.

مدیر‌عامل شرکت آزادراه تهران شمال در ادامه با اعلام تصمیمات هفته قبل مبنی بر اختصاص 500 میلیارد تومان از سوی بنیاد برای بی‌نیاز شدن به سرمایه‌گذار خارجی گفت: منطقه سه با طول مسیر 47 کیلومتر به‌دلیل سخت بودن مسیر و ویژگی خاصی که دارد نیاز به سرمایه‌گذار خارجی با اعتبار4500 میلیارد تومان دارد.


وی از بهره‌برداری از قطعه 2 در طول مدت 2.5 سال پس از شروع پروژه خبر داد و افزود: در مجموع مسیر آزاد راه تهران شمال به طول 121 کیلومتر است.

اعتمادی با بیان اینکه تعداد تونل‌های این مسیر به 151 تونل می‌رسد، خاطر نشان کرد: طول تونل‌ها 89 کیلومتر بوده و علاوه بر آن تعداد پل‌های بزرگ نیز به 74 پل با طول 11 کیلومتر است.

وی از تملک 95 واحد در مسیر قطعه یک خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 94 مورد تعیین تکلیف شد و هیچ تملکی باقی نمانده است.


برای منطقه 2 و تونل البرز احتمال دارد از پیمانکار ایرانی استفاده کنیم اما فراخوان بین‌المللی داده شد.


مدیر‌عامل شرکت آزاد راه تهران شمال با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان کشور کره و ایران برای منطقه 3 اظهار کرد: فراخوان اجرای پروژه منطقه سه نیز انجام شد انجام شد که در سرفصل تفاهم‌نامه بین کره و ایران، بانک کره‌ای اعلام آمادگی کرد.


وی تغییر عوارض برای بومیان منطقه چهارم آزادراه تهران شمال را از کارهای بی‌نظیر در کشور دانست و افزود: علاوه بر تغییر روند دریافت عوارضی برای بومیان منطقه چهار تعداد 120 جلسه با شرکت‌های داخلی و خارجی عملیات مسیر آرایی و هوشمندسازی مسیر نیز از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

اعتمادی با اعلام اینکه بودجه امسال آزاد راه یک‌هزار و 780 میلیارد تومان است و بیان کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 869 نیروی انسانی با استفاده از 800 دستگاه ماشین‌آلات و پنج مشاور داخلی و خارجی در حال ساخت مسیری بی‌نظیر و چشمگیر هستند.

وی در پایان با مقایسه  وضعیت اعتبارات در مدت 17 سال گذشته نسبت به مدت اخیر گفت: در طول 17 سال از مرحله ساخت این پروژه یک‌هزار و 300 میلیارد تومان هزینه شده بود اما فعالیت این 2 سال معادل 60 درصد فعالیتی است که در 17 سال انجام شده است.