جهش تولید | جمعه، ۹ آبان ۱۳۹۹

وجود بیش از 100 مدرسه پژوهش‌محور در مازندران - نمایش محتوای خبر

 

 

وجود بیش از 100 مدرسه پژوهش‌محور در مازندران

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران از وجود بیش از 100 مدرسه پژوهش‌محور در این استان خبر داد و گفت: در دولت تدبیر و امید تحولات مناسبی در حوزه فرهنگیان رخ داده است.

وجود بیش از 100 مدرسه پژوهش‌محور در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، اسفندیار نظری چهارشنبه‌شب در مراسم تجلیل از فرهنگیان بخش کجور که در مجتمع شبانه‌روزی حضرت فاطمه (س) شهر پول برگزار شد، به تحولات مناسب در حوزه فرهنگیان در دولت تدبیر و امید و موفقیت‌های چشمگیر در حوزه‌های مختلف اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر در استان مازندران بیش از 100 مدرسه پژوهش‌محور وجود دارد.

وی دشوارترین و مهم‌ترین کار را برای هر انسانی تعلیم و تربیت خواند و افزود: سازمان آموزش و پرورش که مسؤولیت تعلیم و تربیت را به‌عهده دارد، انسان خام را تبدیل به انسانی متفکر و اندیشمند می‌کند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر اینکه در آموزش و پرورش تحول ایجاد نمی‌شود مگر آنکه تحول از معلم آغاز شود و به معلم نیز ختم شود، خاطر‌نشان کرد: آموزش و پرورش در راه  تأمین نیروی انسانی کار جامعه در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تلاش می‌کند و سالانه میلیون‌ها نفر در فرآیند یادگیری حضور دارند.

این مسؤول حفظ مقام و منزلت معلمان را از مهم‌ترین دغدغه‌های این قشر خواند و تأکید کرد: با توجه به اینکه اصلاح جامعه در مسیر آموزش و پرورش میسر است، بنابراین باید جایگاه اصلی آنان حفظ شود.

نظری با تأکید بر اینکه باید شرایط را به‌شکلی فراهم کرد که معلم با خیالی آسوده به امر آموزش بپردازد، تصریح کرد: از آنجایی‌که حقوق و مزایا یکی از دغدغه‌های معلمان است بنابراین باید فضایی ایجاد شود که معلم نگرانی بابت حقوق و مزایای خود به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته از جمله بخش کجور احساس نکند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در مقطع متوسطه، پس از اعلام آمادگی شهرداری و شورای شهر کجور، کار و دانش فنی مکانیک در این شهر ایجاد شد، خاطر‌نشان کرد: در هر منطقه هر خواسته‌ای مبنی بر آموزش دانش‌آموزان احساس شود مورد استقبال قرار می‌گیرد زیرا هدف بر این است که زمینه ماندگاری دانش‌آموزان در مناطق کوهستانی ایجاد شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اگرچه درصد پذیرش و تراکم دانش‌آموزان در سطح استان رضایت‌بخش است، اضافه کرد: در منطقه کوهستانی همانند کجور برخی نقاط یک معلم با یک تا دو دانش‌آموز بر سر کلاس حاضر است.

این مسؤول از کسب رتبه سوم دانش‌آموزان مازندرانی در المپیاد نانو کشور خبر داد و افزود: امسال نیز از مجموع 105 مقاله‌ای که ارائه شد تعداد 20 مقاله مربوط به دانش‌آموزان مازندرانی بود.

نظری با اشاره به ایجاد چهار آزمایشگاه نانو در مازندران، یادآور شد: در حال حاضر مازندران با 2 هزار و 949 شرکت‌کننده، رتبه اول ثبت نام المپیاد نانو هفتم را به‌خود اختصاص داد.

وی توجه به معیشت و رفاه فرهنگیان به‌ویژه در غرب مازندران و منطقه کجور را از جمله برنامه‌های در دستور کار آموزش و پرورش مازندران خواند و گفت: باید از انجام کارهای تکراری در آموزش و پرورش پرهیز کرد.

به گزارش فارس، در این مراسم از فرهنگیان نمونه بخش کجور تجلیل شد و آثار هنری و هنرهای دستی دانش‌آموزان مجتمع شبانه‌روزی حضرت فاطمه زهرا (س) شهر پول نیز توسط مسؤولان مورد بازدید قرار گرفت.