سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها | سه‌شنبه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

نظارت‌های پلیس باید سازنده باشد - نمایش محتوای خبر

 

 

نظارت‌های پلیس باید سازنده باشد

فرمانده انتظامی مازندران گفت: نظارت‌ها باید سازنده و ارتقاء دهنده اهداف سازمانی باشد.

نظارت‌های پلیس باید سازنده باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار سید محمود میر فیضی در نشست تخصصی  کارشناسان و رؤسای بازرسی یگان‌های اجرایی و فرماندهی‌های انتظامی شهرستان تابعه استان، با تأکید بر برخوردهای متین و شایسته با مردم از سوی مأموران انتظامی، اظهار کرد: سلامت اداری و صیانت از کارکنان از مهم‌ترین وظایف فرماندهان و مسؤولان بازرسی در یگان‌های انتظامی است.

وی با اشاره به توجه جدی نیروی انتظامی به موضوع آموزش کارکنان در یگان‌های اجرایی و ستادی، تصریح کرد: توجه به آموزش موجب تقویت یگان‌های انتظامی و اجرای صحیح مأموریت‌ها و اهداف سازمانی می‌شود که مسؤولیت آن بر عهده فرماندهان، مسؤولان انتظامی و دستگاه‌های نظارتی است.

فرمانده انتظامی مازندران با تأکید بر اقدامات پیشگیرانه قبل از درمان، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی مقدم بر پیشگیری است و منجر به شناخت آسیب‌ها در هر سازمانی قبل از آن که به تهدید تبدیل شود، می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه نظارت‌ها منجر به رفع نواقص، اصلاح و پیشرفت امور می‌شود، گفت: مردم باید به عنوان مهم‌ترین و مطمئن‌ترین واحد ارزیابی کننده سازمان مورد توجه قرار گیرند.

میرفیضی با اعلام اینکه در بحث صیانت باید هم به دنبال خودپایی و هم به دنبال سازمان‌پایی باشیم ، اظهار کرد: بازرسی‌ها باید حافظ قوانین، مقررات و دستورات فرماندهی و مدیریتی تا حصول نتیجه از اجرای آن تا پایین‌ترین رده سازمانی باشند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتدار همراه با رأفت و مهربانی با مردم، بیان کرد: نظارت‌ها باید سازنده و ارتقاء دهنده اهداف سازمانی باشند و هرچه اطلاعات و اشرافیت بر امور بیشتر باشد برنامه‌ریزی‌ها دقیق‌تر بوده و رفع نواقص به خوبی انجام می‌گیرد.

فرمانده انتظامی مازندران سامانه 197 نظارت همگانی پلیس را یکی از مهم‌ترین اهرم‌های نظارتی برای سلامت اداری در نیروی انتظامی برشمرد و ادامه داد: اقدامات نظارت همگانی باید منجر به افزایش رضایت مردم از پلیس، کاهش برخوردهای انتظامی بامردم و در نتیجه ارتقای احساس امنیت در جامعه شود.

میرفیضی در پایان گفت: مردم باید به عنوان مهم‌ترین و مطمئن‌ترین واحد ارزیابی کننده سازمان مورد توجه قرار گیرند.