معلمان در برنامهریزی آموزش و پرورش مشارکت کنند - نمایش محتوای خبر
معلمان در برنامهریزی آموزش و پرورش مشارکت کنند
وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش همه معلم هستند و کسی خودش را بالاتر نمیداند، افزود: تلاش ما در اداره کل آموزش و پرورش ایجاد بستری مناسب برای فرایند ارتباطی دوسویه و مشارکت معلمان در برنامههای تعلیم و تربیت است.
این مسئول با تاکید براینکه شورای معلمان در مدارس جدی گرفته شود، ادامه داد: آموزش و پرورش شهرستان و مناطق در برنامهریزیهای خود از مشارکت معلمان بهرهمند شوند.
قاسمی بهرهمندی از ظرفیت معلمان در سازمانهای غیررسمی که در آموزش و پرورش شکل میگیرد را مورد تاکید قرار داد و گفت: آموزش و پرورش نهادی پر مسئله است اگر تمام اعضای این خانواده تلاش کنند باز هم موضوعات زیادی برای بررسی وجود دارد.
وی تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش استثنایی را تخصصی و فنی دانست و یادآور شد: معلمی رسالتی است که به زمان و مکان خاصی معطوف نمیشود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه شخصیت معلم در جامعه نقش آفرین است، گفت: تصمیم معلمان در توسعه آموزشی کارساز و موثر است.
وی مشارکت معلمان و اولیا دانش آموزان را در برنامهریزیهای آموزشی موثر دانست و افزود: هدف ما نهادینه کردن بستر مدیریت مشارکتی در آموزش و پرورش مازندران است.
قاسمی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش ما مشارکتی باشد سهم مازندران در ارتقا فرایند آموزشی قابل ملاحظه است.
وی با تاکید براینکه مدیریت نظام تعلیم و تربیت باید در فضای دوستانه صورت گیرد، اذعان داشت: آموزش و پرورش در توسعه استان نقش اساسی دارد.