جهش تولید | سه‌شنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

لزوم برنامه‌ریزی برای جلوگیری از ایجاد ترافیک دررینگ یک شهری چالوس - نمایش محتوای خبر

 

 

لزوم برنامه‌ریزی برای جلوگیری از ایجاد ترافیک دررینگ یک شهری چالوس

فرماندار چالوس از افتتاح رینگ یک شهری چالوس در هفته دولت خبر داد و گفت: برای جلوگیری از گره ترافیکی در این منطقه قبل از افتتاح پل و رینگ یک شهری باید تصمیمات جدی گرفته شود.

لزوم برنامه‌ریزی برای جلوگیری از ایجاد ترافیک دررینگ یک شهری چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، محمدناصر زندی صبح امروز در جلسه شورای ترافیک چالوس با اشاره به‌موقعیت ویژه شهرستان چالوس اظهار کرد: این شهرستان در ایام تعطیلات با حضور مسافران و گردشگران با مشکل ترافیکی شدیدی رو‌به‌رو شده و کنترل ترافیک سخت می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش مضاعف نیروهای پلیس و راهور در ایام سال و به‌ویژه روزهای پیک ترافیک خاطرنشان کرد: این افراد حتی در برخی از مواقع به‌دلیل نبود نیروی کافی پلیس راهور مجبور می‌شوند چند برابر ظرفیت کار کنند.

فرماندار چالوس خاطرنشان کرد: برای جاده چالوس نیز که خاص و ویژه است، باید به‌صورت ویژه تصمیماتی اتخاذ شود چرا که هرگونه سوء مدیریت و بی‌تفاوتی در این‌باره مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد که در سطح ملی اهمیت دارد.

وی با تأکید بر اینکه قبل از احداث هرگونه رینگی در شهرستان چالوس باید آینده آن را برای ایجاد نشدن معضلات ترافیکی در نظر گرفت، گفت: در خصوص رینگ یک شهری چالوس به‌واسطه احداث پل و راه‌اندازی در هفته دولت، باید تدبیر شود تا شرایط حرکت به‌شکلی باشد که گرهی ایجاد نشود.

زندی با تأکید بر اینکه مصوبات شورای ترافیک قانونی بوده و باید جدی گرفته شود، افزود: در مورد مشکلاتی که در حوزه جاده کناره وجود دارد نیز باید ظرف مدت یک‌هفته نواقص مهم ایمنی جاده کناره را به‌فرمانداری نامه بزنند تا برای رفع آن برنامه‌ریزی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل چالوس ترافیک و مسأله عبور و مرور وسایط نقلیه در داخل شهر است، بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان چالوس در ورودی استان مازندران قرار دارد و با وجود آزادراه تهران شمال تردد بیش از حد و ایجاد ترافیک دور از ذهن نیست.

فرماندار چالوس با تأکید بر اینکه تعریض خیابان و بازگشایی رینگ توسط دستگاه اجرایی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت موجود باید کارشناسان ترافیک بهترین طراحی را برای عبور و مرور وسائل نقلیه انجام دهند که کمترین معضل را در حوزه ترافیک شاهد نباشیم که در این باره شهرداران و اداره راه و شهرسازی موظف هستند که پیشنهادات کارشناسی پلیس راه و راه و شهرسازی را بررسی کرده و با تجزیه و تحلیل مسائل نسبت به تصویب در شورای ترافیک اقدام کنند.

وی در پایان گفت: اجرای مصوبات شورای ترافیک و پیگیری آن و همچنین هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های اجرایی از جمله اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد تا بار ترافیکی و معضلات مربوط به تصادفات و خسارت‌های مالی و جانی که در این زمینه ایجاد می‌شود را به کمترین اندازه رساند.