جهش تولید | سه‌شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۹

قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال در عید فطر بازگشایی می شود - صفحه اصلی.old

 

 

نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال در عید فطر بازگشایی می شود

قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال در عید فطر بازگشایی می شود


معاون وزیر راه و شهرسازی از بازگشایی قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال در ایام تعطیلات عید فطر خبرداد.

قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال در عید فطر بازگشایی می شود

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی ، علی نورزاد دربازدید از قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال مسیر مرزن آباد - چالوس ، گفت : بنا به وعده های داده شده عملیات ایمن سازی این مسیرارتباطی باید تا پایان ماه رمضان انجام شود و مورد بهره برداری قرارگیرد.

وی درخصوص قطعه یک این آزاد راه نیز افزود : برای شتاب بخشی درجهت تکمیل این قطعه از آزاد راه همزمان با فعالیت پیمانکارچینی همچنین مناقصه ای با هدف بکارگیری پنج پیمانکار ایرانی به منظوربه پایان رساندن عملیات باقی مانده این مسیر ارتباطی برگزار شده است.

وی ادامه داد : هم اینک برای به پایان رساندن این قطعه از آزاد راه اقداماتی از جمله تجهیز کارگاه و درپی آن آغاز عملیات اجرایی آن درحال انجام است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور توسعه راه های ارتباطی منتهی به شمال کشور با توجه به استقبال چشمگیر مسافران را بسیار حائزاهمیت دانست و تاکید کرد که باید با توسعه آزاد راه و بزرگراه به ویژه کریدورهای اصلی علاوه برآن سبب آسان سازی تردد خودروها و نیز افزایش ایمنی می شود بلکه نقش بسزایی نیز در رونق صنعت گردشگری دراین مناطق به همراه خواهد داشت.

قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال مسیر 23 کیلومتری مرزن آباد - چالوس با اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال اعتبار فروردین ماه سال 92 با حضور رییس جمهوری وقت به بهره برداری رسید.

این مسیر ارتباطی به علت غیرایمن بودن و ریزش های پیوسته کوه در زمان شرایط نامساعد جوی پنجم ماه دی سال گذشته بنا به دستور رییس بنیاد مستضعفان و نیز معاون وزیر راه و شهرسازی بسته شد.

آمارهای موجود نشان می دهد که تاکنون بیش از 400 میلیارد ریال برای ایمن سازی ، تامین روشنایی و روکش آسفالت این مسیر ارتباطی هزینه شده است.

طرح ملی آزادراه تهران - شمال در چهار قطعه به طول مجموع 123 کیلومتر در حال اجراست که قطعه چهارم آن در حد فاصل چالوس به مرزن آباد به بهره برداری رسید اما قطعات دوم و سوم نیز به علت پیچیدگی و سخت گذربودن تاکنون اقدامی جدی برای بهره برداری از آن صورت نگرفته است.