جهش تولید | شنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۹

فرزندان با الگوی منسجم اسلامی در جامعه تربیت شوند - نمایش محتوای خبر

 

 

فرزندان با الگوی منسجم اسلامی در جامعه تربیت شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد روز جهانی کودک که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران صورت گرفت، به تربیت اسلامی کودکان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تربیت و پرورش زیرساخت‌های جامعه است.

این مسئول با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان آینده جامعه اسلامی را می‌سازند، افزود: ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی از مهم‌ترین مسائل در تربیت نسل جدید جامعه است.

طبرسی تصریح کرد: دشمن با ابزارهای مختلف جنگ فرهنگی در کشور راه انداخته که خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان را نشانه رفته است.

وی با بیان اینکه اسلام تقویت خانواده و تربیت فرزندان را مورد تاکید قرار داده است، یادآور شد: کسب روزی حلال از مهم‌ترین عامل در پرورش فرزند نیک است.

امام جمعه مرکز مازندران افزود: دین مبین اسلام انتخاب نام نیک بر فرزندان را عاملی برای هویت بخشی و احترام به فرزندان می‌داند.

وی ادامه داد: بهترین ارثی که والدین برای فرزند به یادگار می‌گذارند، ادب است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه فرزندان باید با تربیت اسلامی به خوی انسانیت برسند، اظهار داشت: تربیت اولیه فرزندان از خانواده نشات می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در جامعه اسلامی فرزندان باید با الگوی منسجم و یکپارچه اسلامی تربیت شوند.

طبرسی با اشاره به قدرت ابزارها و دستگاه‌های فرهنگی در تربیت کودکان، خاطرنشان کرد: بیشترین قدرت پرورش کودکان در دست معلمان و کانون پرورش فکری است.

وی به اقدامات نامیمون صهیونیست‌ها و داعش در نسل‌کشی مسلمانان اشاره کرد و گفت: دنیا چگونه می‌خواهد جواب این نسل‌کشی و قتل عام کودکان بی‌دفاع را بدهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه روزانه خبرهایی همچون استعمار، استثمار، کودک آزاری و از این موارد به گوش می‌رسد، افزود: برای کاهش این مصیبت‌ها و احقاق حق کودکان و نوجوانان وظایف دستگاه‌های حمایتی مانند بهزیستی و غیره مضاعف می‌شود.

وی با تاکید براینکه مسائل داخلی کشور با شعار درمانی حل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید متعهدانه به وظایف خود عمل کنند.

طبرسی یکی از مشکلات در تربیت کودکان و نوجوانان را الگوی ناهمگون در محیط دانست و اذعان داشت: الگوی تربیتی خانه، مدرسه و اجتماع متفاوت است.

{jcomments off}