ساماندهی 4 هزار معلم در سال تحصیلی جدید/ نبود اعتبار کشوری از چالشهای پروژه مهر محسوب میشود - نمایش محتوای خبر
ساماندهی 4 هزار معلم در سال تحصیلی جدید/ نبود اعتبار کشوری از چالشهای پروژه مهر محسوب میشود
معاون آموزش و پرورش استان مازندران گفت: 4 هزار فرهنگی در سال تحصیلی جدید ساماندهی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد قنبری در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: 4 هزار و 907 مدرسه در مازندران آماده پذیرش 508 هزار و 162 دانشآموز برای سال تحصیلی جدید است.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مازندران برای سال تحصیلی جدید 4 هزار فرهنگی را ساماندهی کرده است، افزود: 58.3 درصد معلمان زن و بقیه معلمان مرد هستند.
معاون پژوهشی و توسعه نیروی انسانی آموزش و پرورش مازندران، با اشاره به سطح تحصیلات فرهنگیانی که در آموزش و پرورش فعالیت میکنند، گفت: 2.3 درصد فرهنگیان دارای مدرک کمتر از دیپلم، 6.9 درصد دیپلم، 10.6 درصد فوق دیپلم، 61.2 درصد لیسانس، 24 هزار و 324 معلم دارای مدرک فوقلیسانس و چهار درصد دارای مدرک دکترا هستند.
قنبری با اعلام اینکه 63 درصد فرهنگیان مازندرانی در دهه آخر خدمت در نظام تعلیم و تربیت قرار دارند، افزود: در آموزش و پرورش مازندران به ازای هر 10 دانشآموز یک معلم در نظر گرفته شد که این میزان در دوره ابتدایی به ازای هر 22 دانشآموز یک معلم، در متوسطه اول هر 17.4 دانشآموز یک معلم و در متوسطه دوم به ازای 6.9 دانشآموز یک معلم در نظر گرفته شده است.
وی به مازاد معلم در متوسطه اول و کمبود معلم در مقطع ابتدایی اشاره کرد و گفت: در مقطع ابتدایی با 368 فارغالتحصیل دانشگاه فرهنگیان، بخشی از نیروهای مازاد نیروی متوسطه و 166 مربی در دوره ابتدایی که سال گذشته جذب شدندو برخی نقل و انتقالات کمبودها جبران شد.
معاون پژوهشی و توسعه نیروی انسانی آموزش و پرورش مازندران از کمبود نیروی انسانی معلم در غرب استان خبر داد و تصریح کرد: برای جبران کمبود معلم در غرب مازندران در گذشته در هفته 141 هزار ساعت از حقالتدریسی میدادیم و این موضوع کاهش یافت و به حدود 12 هزار ساعت در هفته رسیده است.
این مسؤول با بیان اینکه در پروژه مهر آموزش معلمان پایه دهم مورد توجه قرار گرفته است، افزود: برای 25 عنوان کتاب جدید 155 نفر از مدرسان به تهران اعزام شدند پس از گذراندن دوره تخصصی آموزش معلمان استان را برعهده گرفتند که تاکنون 60 درصد آموزش تا پایان شهریور ماه امسال انجام بقیه در ماه مهر و آبان امسال انجام میشود.
قنبری چالشهای پروژه مهر امسال را نبود اعتبار کشوری، سازماندهی نیروی انسانی، هدایت تحصیلی، سوخت مدارس شبانهروزی، بازسازی مدارس تخریب شده ناشی از طوفان شهریور امسال دانست و خاطرنشان کرد: لازم است به بخشداران و فرمانداران شهرستانها تکلیف شود تا در ایام بازگشایی مدارس با آموزش و پرورش همکاری کنند.
معاون پژوهش و توسعه نیروی انسانی آموزش و پرورش مازندران در بخش پایانی سخنانش با اعلام اینکه پنج مهر امسال سفر پروفسور سمیعی را در مازندران داریم، گفت: پنجم مهر ماه امسال پروفسور سمیعی در افتتاحیه مدرسه غیردولتی با عنوان پروفسور سمیعی در آمل حضور دارند.