جهش تولید | شنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

حضور مازندران در بازارهای روسیه از حد انتظار پایین‌تر است - نمایش محتوای خبر

 

 

حضور مازندران در بازارهای روسیه از حد انتظار پایین‌تر است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در روابط خارجی اتفاقات خوبی در کشور صورت گرفت، گفت: روسیه به محصولات کشور ما اقبال نشان داده است اما ما هنوز نتوانسته‌ایم در حد انتظار در بازارهای روسیه حاضر شویم.

حضور مازندران در بازارهای روسیه از حد انتظار پایین‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائم‌شهر، دلاور حیدرپور در نخستین همایش آسیب‌شناسی صنعت مرکبات و برداشت زودهنگام و رنگ‌افزایی در این شهرستان، با بیان اینکه آموزش در دنیای امروز در تمام حوزه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند، اظهار کرد: باید از آب، خاک و ابزاری که در دست داریم درست استفاده کنیم و اگر این عوامل با آموزش صحیح همراه شود، عملکرد بهتری دارد.

وی افزود: همکاران در سازمان جهاد کشاورزی می‌توانند نتایج تحقیقات انجام شده در حوزه‌های مختلف باغ‌داری و کشاورزی را در اختیار کشاورزان قرار دهند تا مشکلات آنان برطرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یکی از مشکلات کشور را تولید بیش از نیاز کشور در بخش مرکبات برشمرد و تصریح کرد: باید بستری مهیا شود تا این مازاد تولید در بخش صادرات استفاده شود.

این مسؤول با بیان اینکه قیمت جهانی دست ما نیست و این عرضه و تقاضاست که در بازارهای جهانی تعیین‌کننده است، اظهار کرد: کیفیت محصول و شکل و بسته‌بندی آن در بازارهای جهانی بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حیدرپور ادامه داد: در روابط خارجی اتفاقات خوبی در کشور رخ داد و تحولات منطقه‌ای به‌گونه‌ای رقم خورد که روسیه به سمت محصولات کشور ما اقبال نشان داده است اما با این‌ حال ما هنوز نتوانسته‌ایم در حد انتظار در بازارهای روسیه حاضر شویم.

وی با بیان اینکه باید هنرمان این باشد که هزینه تولید را کاهش دهیم، افزود: با افزایش بهره‌وری از عوامل تولید و افزایش تولید در واحد سطح فرصت رقابت مهیا می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: باید در حد مقدورات از دولت تقاضای کمک کرد و شرایط به‌گونه‌ای است که خیلی از خواسته‌های ما قابل اجابت نیست و بهترین راه حل این است که رویکرد جدید داشته باشیم و در شکل بسته‌بندی بازار هدف تجدیدنظر شده و قیمت تمام‌شده محصول را منطقی کنیم.

این مسؤول ادامه داد: وجود تشکل صادرکننده قوی سبب می‌شود قراردادهای طولانی به‌منظور صادرات با تاجرهای خارجی منعقد شود.

حیدرپور با بیان اینکه ضرورتی ندارد یک تولیدکننده تاجر خوبی هم باشد، تصریح کرد: تجارت اصول خود را دارد و تولیدکننده باید محصول خوب تولید کند و تاجر خوب روابط حاکم بر بازار را خوب بشناسد و متخصص این کار باشد تا به منافع ملی ما چوب حراج نزند.

وی با اشاره به اینکه باید دولت را قانع کنیم تا شرایطی را برای صادرات تعیین کند و مزیت‌هایی برای آن در نظر گرفته شود، گفت: 200 میلیارد تومان برای محصولات لبنی یارانه صادراتی پیش‌بینی شده است که امیدواریم این اتفاق در رابطه با پرتقال، کیوی و نارنگی هم بیفتد و تسهیلات با بهره کم در اختیار تجار قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: لازم است کیفیت و کمیت محصول را با اعمال مدیریت درست و علمی در باغ اصلاح کنیم چرا که براساس پیش‌بینی محصول امسال بیشتر از سال گذشته است.

حیدرپور با بیان اینکه باید از این به بعد برای بازار خارج از مرزها برنامه‌ریزی کنیم چرا که سال به سال تولید افزایش پیدا می‌کند، گفت: در بسته‌بندی مازندران سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده و نزدیک به یک میلیون تن ظرفیت بسته‌بندی برای بازار داخل داریم که جوابگوی نیاز است.