جهش تولید | سه‌شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۹

توزیع 5 میلیارد مگاوات ساعت انرژی به مشترکان مازندرانی - نمایش محتوای خبر

 

 

توزیع 5 میلیارد مگاوات ساعت انرژی به مشترکان مازندرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق مازندران، منوچهر جعفری در بررسی شاخص‌های عمومی این شرکت اظهار داشت: در سال گذشته تعداد 58 هزار و 773مشترک به تعداد مشترکان شرکت توزیع برق مازندران افزوده شد.

وی افزود: تعداد مشترکان این شرکت در پایان سال 92 به یک میلیون و 136هزار و 903 مشترک رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 45/5  درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ادامه داد: همچنین در سال گذشته 5 میلیارد و 349 میلیون 496 هزار 241 مگاوات ساعت انرژی به شبکه توزیع تحویل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37/3 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

جعفری میزان فروش انرژی به مشترکان در تعرفه‌های مختلف به 4 میلیارد و 340 میلیون و 110 هزار و 379 مگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 75/2 درصد افزایش داشته است.

این مسئول به شاخص فعالیت‌های اجرایی سال 92 اشاره کرد و یادآور شد: در سال قبل 114 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 228 کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث شد و 116 دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت 100 هزار و 958 کیلوولت آمپر در نقاط مختلف استان نصب شده است.

وی تعداد مشترکان حوزه توزیع برق مازندران را از لحاظ تعرفه‌ها مقایسه کرد و ادامه داد: 56/79 درصد مشترکان خانگی، 67/4 درصد عمومی، 16/3 درصد کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی، 31/11 درصد تجاری و بقیه روشنایی معابر، آزاد و سایر مصارف هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خاطرنشان کرد: 91/42 درصد فروش انرژی در تعرفه خانگی، 84/24 درصد در تعرفه صنعتی، 68/9 درصد عمومی و 51/14 درصد کشاورزی به مصرف می‌‌رسد.

جعفری به اهمیت  وصول مطالبات در صنعت برق و حفظ و نگهداری تاسیسات و جبران هزینه‌های جاری و ثابت و پرداخت به موقع و غیرحضوری اشاره کرد و از مشترکان خواست تا با پرداخت به موقع و غیرحضوری مجموعه زحمت‌کشان شرکت توزیع برق مازندران را در ارائه خدمات مطلوب یاری دهند.

وی تصریح کرد: پرداخت‌های غیرحضوری موجب صرفه‌جویی در وقت، هزینه، کاهش ازدحام افراد در بانک‌ها و  ترافیک درون شهری می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اذعان داشت: پرداخت به موقع صورت‌حساب‌های برق مصرفی نیز از انباشته شدن هزینه‌های آن جلوگیری کرده و امکان پرداخت آن را برای مشترکان آسان‌تر می‌کند و مدیران و کارکنان شرکت‌های توزیع را در سرویس‌دهی مطلوبتر یاری می‌رساند.