جهش تولید | چهارشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۹

تجلی حضور - نمایش محتوای تولیدات فضای مجازی

 

 

تجلی حضور

تجلی حضور


عوامل برنامه :
تهیه کنندگان : فرهاد قلی نژاد- رمضان کریمی نیا- سکینه بوداغی-هنگامه داوودی

نویسند گان برنامه : لطف الله سعیدی فر- سهراب تورانی- سکینه بوداغی- مجید محمدی
گوینده ی اصلی برنامه : خانمها معصومه افضلی – دلفانی- همتی - رحماندوست و آقایان محمد خانی- سورتچی- شوکاییان و محمدی
گزارشگران برنامه: کریم سلمانپور،محمد امینی ،غلامرضا علی نژاد،فریده اصغرپور، بنت الهدی روشن بخش، مرتضی میرزاده،جواد ابراهیم زاده، نیما امینی ، حسین زحمتکش، فرزاد فعلی
 

تجلی حضور عنوان برنامه ای ویژه انتخابات  یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (2 اسفند 1398) به تهیه کنندگی ،تهیه کنندگان  : فرهاد قلی نژاد- رمضان کریمی نیا- سکینه بوداغی-هنگامه داوودی به صورت زنده از رادیو مازندران پخش می شود.

مقام معظم رهبری:
((انتخابات در کشور ما یک حرکت نمایشی نیست. پایه های نظام ما همین انتخابات است.))
مقدمه:
یکی از سطوح و عرصه‌های مهم مشارکت سیاسی، شرکت مردم یک جامعه در انتخابات است. کندوکاو در ادبیات موجود در مورد مشارکت سیاسی این نکته را روشن می‌سازد که که با وجود راه‌های گوناگون مشارکت و مداخله در سیاست، توجه خاصی به « انتخابات»، «مشارکت انتخاباتی» و «حقوق مردم در انتخابات» است. اهمیت مشارکت انتخاباتی سبب گردیده که محور مشارکت سیاسی غالباً بر مشارکت انتخاباتی بچرخد. دلیل واضح این امر را هم می‌توان در اهمیت انتخابات در جامعه دانست، بگونه‌ای که می‌توان گفت زندگی سیاسی شهروندان در دنیای نوین تقریباً در انتخابات خلاصه می‌شود.
از این رو انتخابات ابزاری است که بوسیله آن می‌توان اراده شهروندان را در شکل‌گیری نهادهای سیاسی و تعیین متصدی اعمال اقتدار سیاسی مداخله داد.
رای دهنده ضمن رای دادن که عملی حقوقی- سیاسی محسوب می‌شود در حقیقت با برگزیدن نماینده و یا نمایندگان در اداره امور سیاسی جامعه خود مشارکت می‌کند. در واقع از طریق انتخابات است که به اعضای جامعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شکل دادن به سیاست عمومی دخالت می‌نماید.
انتخابات در کنار دیگر ساز و کارهای مشارکت شهروندان به صورت انفرادی یا جمعی،گروهی و صنفی، همچنان به عنوان بارزترین و قابل اندازه‌گیری ترین نوع مشارکت مردم در عرصه سیاسی است. همچنین انتخابات از یک سو پایه‌های اجتماعی قدرت سیاسی را نشان می‌دهد و از سوی دیگر ملاک خوبی برای ارزیابی توزیع قدرت در جامعه است.

رادیو به‌عنوان یکی از بانفوذترین رسانه‌های عمومی تلاش می‌کند در قالب برنامه های متنوع رسالت خود را بر ارتقای فرهنگ مشارکت سیاسی با رویکرد و برنامه‌های متنوع و توجه به نخستین انتخابات در گام دوم انقلاب شکوه‌مند اسلامی بردارد.
تلاش برای مشارکت حداکثری و رسیدن به همدلی مردم که نتیجه آن اهرمی بر ستون خیمه مقاومت در کشور خواهد بود و نقش مردم در تعیین سرنوشت خود و آینده کشور؛ همچنین هدایت و راهبری برای رسیدن به انتخاب اصلح که معیارهای آن توسط مقام معظم رهبری ترسیم شد اما رسیدن به قوه تشخیص و تطبیق آن با مردم است از مهم‌ترین مأموریت‌ها و کارکردهای رسانه در حوزه انتخابات است که نه تنها وظیفه رادیو که تمامی اهداف شبکه‌های سیما نیز باید بر این مهم استوار باشد
رادیو علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم، با نگاه تحلیلی و رویکرد ارتقای سطح بینش اجتماعی برای تحقق اهداف صدای جمهور؛ طنین همدلی حضور و همسویی  با فرامین مقام معظم رهبری  خواهد بود.
برنامه انتخاباتی رادیو در 4 مرحله « تبئینی ، تشریحی ، تهییجی ، و تبلیغات آرامش بخش» از قبل از زمان ثبت نام نامزد های انتخاباتی شروع و تا بعد از انتخابات ادامه دارد.در هر مرحله هدف گذاری خاصی وجود داردکه برنامه ها حول محورهای تعیین شده طراحی ، تولید و پخش خواهد شد.

 

سال تولید: 1398

مطالب مرتبط

مسابقه حواس جمع
مولای غریبان ویژه برنامه شهادت امام حسن مجتبی(ع)