رونق تولید ملی | یک‌شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۸

تاثیر تغذیه بر خلق و خوی افراد - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

تاثیر تغذیه بر خلق و خوی افراد

كارشناسان تغذيه معتقدند كه اگر بدن شما از نظر شيميايي و ترکيبات طبيعي خود متعادل باشد، خلق وخو و رفتار شما هم متعادل مي‌شود. عوامل زيادي مي‌توانند تعادل بدن انسان را به هم بزنند. بعنوان مثال، بسياري از زنان دچار کم خوني هستند. اين مسئله باعث افسردگي و خستگي زودرس مي‌شود، يا افراد سالمند معمولا با کمبود ويتامين‌هاي گروه ب مواجهند که اين كمبود، روي سيستم عصبي و رفتاري بسيار موثر است.   همچنين در افرادي که به طور منظم و با برنامه‌ريزي زماني غذا نمي‌خورند، قند خون دائما در حال تغيير است و ثبات لازم را ندارد. همين مسئله روي قدرت تفکر و تمرکز و در نتيجه خلق و خوي آنها تاثير نامطلوب مي‌گذارد. از سوي ديگر، بعضي از مردم هم به بعضي مواد شيميايي موجود در غذا حساسيت دارند که حين مصرف اين مواد غذايي خاص، خلق و خوي آنها دچار مشکل مي‌شود. در مطالعه‌اي که روي 300 نفر از مردم انجام شد، تاثير غذا بر سلامت ذهني و رواني افراد، مورد مطالعه قرار گرفت. به اين افراد توصيه شد مصرف غذاهايي را که براي خلق و خو استرس زا هستند، قطع کنند و همزمان مقدار غذاهايي را که از ذهن و خلق فرد حمايت مي‌کنند، افزايش دهند. مواد غذايي که براي خلق فرد، استرس زا يا تنش زا محسوب مي‌شوند، شامل شکر، کافئين موجود در قهوه، الکل و شکلات در صورت مصرف بيش از حد هستند. در حالي که مي‌توان گفت؛ مواد غذايي حمايت کننده و بهبود دهنده خلق و خو عبارت از آب، سبزي، ميوه و ماهي هستند.

 

Food experts believe that your temper will be moderate if the amount of chemicals in your body is equivalent. When a woman suffers from anemia, she feels exhausted and depressed soon. Or the old people are nervous and lack good movement maneuvers because their bodies lack Vitamin B. And when people do not regularly, the level of blood sugar will fluctuate and they have changing mode during the day and lack enough concentration or power in decision-making. Some chemicals of the foods influence the mode and behavior of people, as well. In a study to find out the influence of food on the mental health and temper, 300 people were asked to leave eating foods causing stress such as caffeine, sugar, and alcohol. They were asked to eat the foods such as water, vegetable, fruits, and fish which improve temper and mental health instead. The findings showed the high influence of the food on temper and mental health. 



تازه ها