رونق تولید ملی | یک‌شنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۸

برگزاری کمپین پروژه «مهر» مردادماه در مازندران - نمایش محتوای خبر

 

 

برگزاری کمپین پروژه «مهر» مردادماه در مازندران

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش مازندران از برگزاری کمپین پروژه «مهر» در مردادماه سال‌ جاری در استان خبر داد.

برگزاری کمپین پروژه «مهر» مردادماه در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، محمودرضا علیزاده در نشست اقماری مسؤولان روابط عمومی شهرستان و مناطق محور دو و سه (از شهرستان بابل تا رامسر) که در سالن کنفرانس خانه معلم چالوس برگزار شد، ضمن تشکر از فعالیت‌ها و اقدامات کارشناسان روابط عمومی شهرستان و مناطق استان مازندران، گفت: روابط عمومی آموزش و پرورش استان مازندران در کارگروه توجیه و تبلیغ و اطلاع‌رسانی سال گذشته رتبه نخست کشور را کسب کرد.

وی با تأکید بر وظایف روابط عمومی‌های آموزش و پرورش در امر اطلاع‌رسانی، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های وزارتخانه و سیاستگذاری‌های کلان اعم از تعیین هدف‌ها، برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و بودجه‌بندی، مستند‌سازی و ارسال کلیپ‌های مناسب براساس موضوع، تبلیغ جدی امر به معروف و نهی از منکر از وظایف روابط عمومی‌ها است.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش مازندران افزود: معرفی فرهنگیان نمونه، فداکار، خاص و همچنین به‌تصویر کشیدن جلوه‌های ویژه علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری و اقدامات انجام شده در راستای وظایف محوله سازمانی مانند کارگروه توجیه و تبلیغ و اطلاع‌رسانی در شورای پروژه مهر از دیگر وظایف اصلی روابط عمومی است.

علیزاده با تأکید بر اینکه در کارگروه توجیه و تبلیغ ابتدا باید پروژه مهر را معرفی و بعد درباره آن تبلیغ کنیم، گفت: زمینه‌سازی مناسب و انجام تمهیدات لازم برای بازگشایی هرچه با شکوه‌تر مدارس از طـریق همدلی و هم‌‌زبانی مسؤولان آموزش و پرورش با سایر مردم و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی از مهم‌ترین اهداف پروژه مهر است.

وی با بیان اینکه مسؤولیت کارگروه توجیه و تبلیغ و اطلاع‌رسانی را در پروژه مهر شهرستان‌ها برعهده دارند، افزود: پروژه مهر نماد برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی، راهبری و ارزشیابی در راستای حداکثر کارایی و اثربخشی محسوب می‌شود.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر اینکه وظیفه و رسالت روابط عمومی سازمان‌ها شناخت و مدیریت افکار عمومی است، گفت: مدیران و دست‌اندرکاران روابط عمومی باید آگاه بوده که گسترش وسایل ارتباط جمعی موجب ارتقای سطح دانش و افزایش آگاهی افراد به حقوق خود و بالا رفتن انتظارات آنها شد.

علیزاده با بیان اینکه در پروژه مهر 95 عملکرد مدارس و ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان  نسبت به عملکرد سال قبل خود  بررسی می‌شود، تصریح کرد: مستند‌سازی فعالیت کارگروه‌های پروژه مهر آموزش و پرورش شهرستان و مناطق  و توجه به خلاقیت، ابتکارات ونوآوری باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه خلاقیت و نوآوری نقش مؤثری در ایجاد نشاط و پویایی در مدرسه دارد، گفت: اگر همه اعضای شورای پروژه مهر در این زمینه به‌خوبی عمل کنند، پروژه مهر مدارس با کمترین هزینه و حداکثر کارایی و بهره‌وری انجام می‌شود.

رئیس اداره روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش مازندران خطاب به مسؤولان و کارشناسان روابط عمومی‌های آموزش و پروش، با بیان اینکه جایگاه روابط‌عمومی باید مانند یک واحد عملیاتی سازمانی قدرتمند باشد، افزود: جایگاه روابط عمومی در آموزش و پرورش باید از مرکز خبر‌پراکنی، مطبوعاتی و پخش آگهی ارتقاء یابد و نتیجه عملیاتش بر متغیرهای ذهنی مخاطبانش رنگ و تاثیر‌گذار شود.

وی در پایان از برگزاری کمپین پروژه مهر در مرداد ماه امسال خبر داد و گفت: از تاریخ دوم مردادماه به‌مدت یک هفته کمپین برای بازگشایی پروژه مهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فارس، در این نشست مطالبی در مورد برنامه مشارکت خانواده‌ها، برگزاری جشنواره ایده‌های برتر پروژه مهر، نشست خبری، نصب بنر در سر درب مدارس و... مطرح شد.