جهش تولید | دوشنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

ایمان و وحدت کلمه رمز موفقیت و استمرار نظام جمهوری اسلامی ایران است - نمایش محتوای خبر

 

 

ایمان و وحدت کلمه رمز موفقیت و استمرار نظام جمهوری اسلامی ایران است

دکتر احمد احمدپور روز دوشنبه در جمع کارشناسان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی استان مازندران در بابلسر ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: امروز نتایج و پیامدهای عدم وابستگی در بسیاری از جهات اعم از پیشرفت در علوم پزشکی، هسته ای، هوا و فضا، داروسازی، صنایع مختلف قابل مشاهده است.

وی از شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی به عنوان سرمایه های این کشور یاد کرد و بیان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی در طول 34 سال عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی برنامه ها و توطئه های زیادی را برای براندازی نظام پیاده کردند.

احمد پور اظهارداشت: جنگ تحمیلی 8 ساله یکی از این توطئه ها بود که با رشادت ها و شجاعت های مردم و جوانان و مسئولین نظام منجر به پیروزی ملت ایران شد.

وی در ادامه به تشریح وضعیت کشورهای جهان به لحاظ وابستگی به دو بلوک شرق و غرب در ایام شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: این پیروزی در حقیقت پیروزی ملت ایران بر لشکر کفر به سرکردگی صدام بود که ادعا می کرد ظرف مدت سه روز از شروع جنگ، در تهران سخنرانی خواهد کرد.

رییس دانشگاه مازندران ادامه داد: این دشمنان قسم خورده، امروز جنگ هوشمند را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کردند و ارکان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور را با روش های غیرمنطقی و غیرانسانی مورد هجمه قراردادندکه امیدواریم این وضعیت هم با رهبری عالمانه رهبر معظم انقلاب و سربازان نظام به نفع ملت ایران به اتمام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، گسترش آموزش عالی را یکی از نتایج مثبت انقلاب اسلامی عنوان کرد وبیان داشت: سهم استان مازندران در ارتقای آموزش عالی بسیار زیاد است و امروز بیش از 250 هزار نفر دانشجو در یکصدو 20 مرکز آموزش عالی مشغول به تحصیل اند.

ˈاحمدپورˈ بر ضرورت ارتقای کیفیت شاخص های آموزش عالی استان در کنار افزایش کمی آموزش عالی و دانشجویی تأکید کرد و ادامه داد: ارتقای وضعیت آموزشی، اداری و مالی، دانشجویی و فرهنگی در تمامی زیرنظامهای آموزش عالی و از جمله دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی ضرورتی جدی است.

وی با اشاره به اجرای طرح آمایش آموزش عالی در استان مازندران گفت: براساس نتایج حاصله، سهم زیر نظامهای آموزش عالی، مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، سهم گروههای تحصیلی و گروههای آموزش مشخص شده است که باید در همین راستا براساس نتایج بدست آمده عمل شود.

ˈاحمد پورˈ ضمن با اهمیت شمردن برگزاری کارگاههای آموزشی برای کارشناسان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی، بر استمرار اینگونه کارگاهها و نشست ها به منظور دستیابی به اهداف آموزش عالی استان مازندران و تحول در بدنه کارشناسی بخش های مالی، دانشجویی، فرهنگی و آموزشی دانشگاهها و موسسات مذکور تاکید کرد.