جهش تولید | شنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

اولویت بندی پروژه های نیمه تمام و حل مشکل ترافیک ساری - نمایش محتوای خبر

 

 

اولویت بندی پروژه های نیمه تمام و حل مشکل ترافیک ساری

به گزارش خبرنگار مهر، سعید پیری از اعضای شورای شهر ساری شامگاه یکشنبه در این جلسه گفت: استقرار معاونت فرهنگی در شهرداری ساری موجب می شود آنچه که ما به عنوان ذات شهرداری خواستار هستیم در معاونت فرهنگی بررسی گردد.

وی خواستار جدی گرفتن پیشنهادات کمسیون فرهنگی شد و افزود: بی توجهی به کمسیون فرهنگی و مشارکت مردمی عملکرد درستی را به همراه نخواهد داشت.

پیری گفت: در آستانه ایام شهادت سالار شهدا امام حسین (ع) شهرداری برنامه این ماه را هرچه بهتر و شایسته تر برگزار و حمایت کند.

وی افزود: در فصل بودجه ریزی، بودجه فرهنگی مشخص شود و اعضا شورا روند پیش بینی خود را نشان دهند وقبل از بودجه ریزی، لایحه بودجه از حوزه نظارتی بررسی شود.

پیری گفت: ما قادر به پیشبرد بسیاری از پروژه ها نیستیم و باید سرمایه گذار جذب گردد وتصمیم درستی نیز در این زمینه اخذ شود و آنچه می گوئیم با آنچه عمل می کنیم یکی باشد.

اولویت بندی پروژه های نیمه تمام

محمد جعفری سخنگوی شورای شهر نیز گفت: در بحث بودجه بندی باید اولویت بندی به پروژه های نیمه تمام باشد و واحدهای تابعه شهرداری باید کارهای تخصصی انجام دهند در حالیکه وقتی که بررسی می شود می بینیم که نیروهای به کار گرفته شده فاقد تخصص لازم هستند.

وی با اشاره به دستمزد 3.5 میلیاردی کارکنان شهرداری گفت: با توجه به حقوق پرداختی با به کار گیری نیروهای متخصص در رسیدن به اهداف سازمان موفق تر خواهیم بود.

جعفری افزود: شایعه تغییر مدیریتها در استان باعث شده است که مدیران انگیزه کار کردن نداشته باشند و اگر تغییری قرار است انجام گردد زودتر انجام شود تا کارها با روال سریعتر انجام شود.

مشکل برنامه ریزی برای درآمدزایی پایدار

دکتر جعفری بزرگترین مشکل را برنامه ریزی شهرداری برای در آمدزایی پایدار برشمرد و افزود: شورا و شهرداری با کمک یکدیگر راهکار مناسب برای  در امد پایدار داشته باشند.

وی گفت: در کمیسیون طرح و برنامه از تمام مدیر عاملان سازمانهای تابعه شهرداری دعوت و راهکارهای درآمد زایی سازمانها بررسی شد تا سازمانهای تابعه به خودکفایی برسند.

کوروش یوسفی عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه امروز موقع عمل به قولها و حرفهایی است که به مردم داده ایم افزود: رابطه بین شهرداری و شورا یک رابطه سنتی است ولی کافی نیست.

یوسفی با تاکید بر فرهنگ سازی و فرهنگ پذیری ادامه داد: ما در فرهنگ سازی باید در ابتدا از خودمان شروع کنیم و ببینیم آیا ما توانستیم در این زمینه اعتماد مردم را جلب کنیم.

کنترل ترافیک ساری

وی افزود برای کنترل ترافیک ساری در بسیاری از مسیرها از و سیله نقلیه عمومی به راحتی می توان استفاده کردو این مسئله باید فرهنگ سازی شده تا از عبور و مرور بی رویه وسایل نقلیه تک سرنشین جلوگیری شود.

وی گفت : فاصله ها با مردم باید کم شود ونگاه عالمانه ای که مردم انتظار دارند استفاده از نظرات صاحب نظران در کمسیونهای مختلف است.

فرامرز نقیبی عضو دیگر شورای شهر نیز با اشاره به مبحث بودجه گفت: بودجه شهرداری باید در ردیفهای خاصی تنظیم و هزینه شود و این هزینه در مناطق محروم شهر ساری بیشتر نمود داشته باشد.

وی خواستار تداوم و اتمام پروژه های نیمه تمام شد و گفت: شهر بازی قائم، میدان شهر آشوب، پل داراب و بهبود وضعیت ترافیکی شهر از جمله پروژه هاست.

نقیبی افزود: سازمان حمل و نقل ترافیک به تنهایی نمی تواند مشکل ترافیک را مرتفع سازد و پروژه پل داراب با 30 میلیارد هم تمام نمی شود.

وی درمورد تعلل مدیران در انجام وظیفه به دلیل تغییرات اضافه کرد :مدیران باید تا آخرین روز کاری انجام وظیفه کنندچه در پستهایشان ابقا شوند و چه بروند.

فرامرز نقیبی با اشاره به پروژه های نیمه تمام استان افزود: در دولت جدیدی ما منتظر پیش رفت کارها و پروژه ها بودیم در حالی که در مازندران مثل همیشه مردم و مسولین درگیر عزل و نصبها و تغییرات مدیریتی هستند.

وی در پایان خواستار ارائه گزارش مالی شهرداری در کسب درآمدها و هزینه ها شد.