اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال | پنج‌شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۶

انتخاب 96 در صدا و سیمای مازندران - نمایش محتوای خبر

 

 

انتخاب 96 در صدا و سیمای مازندران

انتخاب 96 در صدا و سیمای مازندران

صدا و سیمای مازندران در راستای اهداف عالیه سازمان و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مبنی بر تنویر افکارعمومی وشفاف سازی فضای سیاسی مردم جهت انتخاب اصلح وکمک به تبیین ابعاد انتخابات سرنوشت ساز سال96 ، برنامه های متنوعی تدارک دیده است.

علاوه بر ویژه برنامه های انتخاباتی، در تمام برنامه ها، مسئله انتخابات با هدف کمک به تشخیص مسیر با رعایت اصل بی طرفی سرلوحه تولیدکنندگان برنامه قرار گرفته است. برنامه های شبکه مازندران درحوزه های صدا، سیما و خبر از بهمن 95 شروع شده و تا روز انتخابات ادامه یافت. فعالان تولید برنامه های انتخاباتی در سه دوره تببیینی، تشریحی و در نهایت روز انتخاب به صورت تهییجی، جلوه های حضور حماسی و مردم سالاری مردم ولایتمدار مازندران را به عنوان بخش مهم از پیکره ایران اسلامی به تصویر خواهند کشید.
درحوزه سیما، ویژه برنامه انتخاباتی «ویشار» به تهیه کنندگی سید مرتضی میر شفیعی و مهدی حاجی زاده  به تعداد 26 برنامه 35 دقیقه ای و با ساختار ترکیبی، درقالب آیتم های متنوع شامل بخش کارشناسی، دعوت از نخبگان، اندیشمندان حوزه ودانشگاه، گزارش، سخنان گهربار امام خمینی و مقام معظم رهبری، سرود های حماسی و محلی و پیام های مردمی پخش شد. همچنین برنامه" بهترین انتخاب"دربخش تهییجی، و به صورت گزارشی  در 26 قسمت 10دقیقه ای، و برنامه زنده روز انتخابات با600 دقیقه بخشی از تلاش همکاران سیما در این برهه از تاریخ تعیین سرنوشت بوده است.
درحوزه صدا، ویژه برنامه ترکیبی نمایشی «موج همدلی» جمعه ها ساعت 17 به تهیه کنندگی فرهاد قلی نژاد در26 قسمت90دقیقه ای و «فرصت انتخاب» (میز گرد) به تهیه کنندگی دکتر خدابخش غلامی دوشنبه ها ساعت 12:30 با آیتم های متنوع و جذاب، نظیر سخنان بزرگان وکلام امام و رهبری، سرودهای محلی و حماسی و استفاده از راهنمایی کارشناسان خبره حوزه و دانشگاه به تصمیم مردم درمیزان شناخت آنان کمک کرده است. همچنین ویژه برنامه "حماسه ملت" در روز انتخابات از ساعت 7:30 تا پایان رای گیری در قالب کارشناسی با دعوت از کارشناسان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه و گزارش های مردمی، سرودهای حماسی و محلی از مهم ترین فعالیت های رادیو مازندران بوده است.
حوزه خبر هم بنا بر وظیفه ذاتی خویش جهت آگاهی بخشی و ازدیاد درک سیاسی مردم به میدان آمد و فعالان این عرصه  در بخش های مختلف خبری همچون گفتگوی ویژه خبری و تماس رو در رو با مسئولان سیاسی و اجرایی و به صورت لحظه ای مردم را درجریان وقایع انتخابات قرار دادند. همچنین برای پوشش خبری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 13 گروه خبری ستادی و 30 گروه خبری خبرنگاران آزاد از 22 شهرستان به صندوق های رای اعزام شدند.
در ضمن برای اطلاع رسانی آخرین خبرهای انتخاباتی 10 مجموعه خبری 7 دقیقه ای و دو بخش خبری 20 دقیقه ای تلویزیونی و همچنین 12 مجموعه خبری 7 دقیقه ای رادیویی و دو مجموعه خبری 15 دقیقه ای اختصاص یافته است.
ارتباط زنده تصویری 5 دقیقه ای از محل برگزاری انتخابات با شبکه های سراسری و 10 ارتباط رادیویی با رادیوهای سراسری از دیگر فعالیت خبرگزاری صدا و سیمای مازندران بوده است.