جهش تولید | شنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۹

الگوی صحیح افطاری - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

الگوی صحیح افطاری

از دیدگاه کارشناسان تغذیه سفره افطاری و سحری مطلوب تغذیه در ماه مبارک رمضان سفره ای که براساس نیازهای تغذیه فرد تامین می شود. با توجه به اینکه حداقل 15 تا 16 ساعت روزه داری طول می کشد.  اما مهمترین کمبودی که بدن در زمان افطار با آن مواجه می شود کمبود آب و املاح و مواد غذایی است برای تامین سریع قند و گلوکز مناسب مغز و سلولهای عصبی مهمترین ماده قندی خرماست سپس کشمش و عسل است و برای تامین آب و املاح استفاده از مایعات ولرم مثل شیر ، چای ، چای کم رنگ ، آش ، سوپ ، در طبخ سوپ هم از انواع سبزی مثلا آش و سوپ پر سبزی بدون حبوبات استفاده شود که املاح آن مانند سدیم ، پتاسیم و منیزیم را که در طول روزانه از دست می رود جبران کنیم افطاری مناسب ما که معمولا شروع با آب ولرم با عسل ، چای کم رنگ با خرما و کشمش ، شیر گرم بخصوص فرنی رقیق ، آب میوه های طبیعی که ما حتما از آب میوه های طبیعی استفاده کنیم بجای آب میوه های مصنوعی ، بعد از آن همراه نان و پنیر و سبزی و سالاد با گردو ، سبزی و سالاد هم حتما در وعده افطاری گنجانده شود . افطاری های نامناسب معمولا بسیار سرد و بسییار گرم است . پس تعادل گرمایی برای ما خیلی اهمیت دارد با توجه به عوارضی را که در سیستم گوارشی بجا می گذارد برای رفع تشنگی از آب سرد استفاده نشود . متاسفانه بعضی از افراد غذای پرکالری استفاده می کنند که محدودیت در غذاهای پرکالری مانند زولبیا ، بامیه که با توجه به اینکه متاسفانه شکر و روغن بسیاری در آن استفاده می شود و انرژی بیش از حدی به افراد می رسانند و ارزش تغذیه ای ندارد و شیوه ای تلخی هم که بکار برده سلامت افراد را به خطر می اندازد. تاکید بر مصرف سحری مانند یک صبحانه کامل و ناهار متوسط ، نان و غلات همراه با شیر و لبنیات یا گوشت و حبوبات همراه با سالاد و میوه مناسب اما آن چیزی که اهمیت دارد حتما افطاری و شام را با دو فاصله 2 ساعت مصرف شود که فرد دچار مشکلات گوارشی نشود و حتما سحری را با زمان مناسبی را اختصاص بدهند و زود بیدار شوند و سحری مناسب را دریافت کنند .

Best dishes for fast-breaking
Muslim people fast the month of Ramadan each year. They do not eat and drink from the dawn to the dusk. But following a good diet is necessary to the health of those who fast, some times over 16 hours a day. Nutrition experts advise them to break their fast with lukewarm liquids such as milk or tea. They can have light foods like soup, salad, cheese and bread afterwards. As the level of glucose in the blood falls down because of fasting, it is recommended to take natural sweet nutrients such as date, raisin, and honey. Avoid taking hot or cold meals for breaking your fast, as the thermal balance is largely vital for the body and any disorder may lead to serious digestion problems. Taking dinner later on is strongly recommended. It is better to have dinner after 2 hours. Nutritionists recommend having complete dawn food before fasting. A good dawn food is consisted of diaries, meat, beans, salad, and fruits. Avoid industrial food and additives, and eat naturally especially during fasting.



تازه ها