سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها | دوشنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۰

ارتقای کیفیت آموزشی از راهبردها و سیاست های اصلی آموزش وپرورش است - نمایش محتوای خبر

 

 

ارتقای کیفیت آموزشی از راهبردها و سیاست های اصلی آموزش وپرورش است

به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، ˈ عبدالرسول عمادی ˈ در جمع مسئولان و کارشناسان سنجش و ارزشیابی تحصیلی شهرها و مناطق استان در لاریجان آمل گفت: بررسی نتایج تحلیلی امتحانات نباید مختص پایه سوم متوسطه باشد که این پایه در آخر خط است بلکه باید تحلیل های دقیق را در پایه های پایین تر شروع کرد تا بتوانیم به نقاط قوت و ضعف آن بپردازیم .

وی با بیان اینکه سنجش آموزش وپرورش فقط سنجش دانش آموز نیست گفت: پیشرفت تحصیلی آخرین رویداد ما در نظام تعلیم و تربیت است .

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش وقوف همگان به اهمیت ارزشیابی آموخته ها و اعتماد به مسئولان برگزاری و سپردن افراد قابل اطمینان در امتحانات را از سرمایه های این حوزه دانست و افزود: ما ارزشیابی نمی کنیم جز برای ارتقای کیفیت آموزش و یکی از روش های حصول به این هدف ایجاد فضای سالم رقابتی میان دانش آموزان می باشد .

عمادی با اشاره به این که در سال جاری چند ماموریت بزرگ در سطح استان ها و به شکل ملی از جمله وظایف سازمان سنجش وزارت آموزش و پرورش است اظهار داشت : با وجود رقابت در فرهنگ مردم مازندران میزان راهیابی دانش آموزان این استان را به دانشگاها و مراکز آموزش عالی با توجه به تراکم دانش آموزی قابل قبول اعلام کرد.

وی با اشاره به ایجاد رابطه تعاملی با حوزه های دیگر نظام آموزش و پرورش از جمله گروه تالیفات کتب درسی برای محتوا افزود: ما نیازمند رابطه با گروه تالیفات هستیم و در نظام تعاملی بین بخشی ارتباط با معاونین متوسطه و ابتدایی و گروه های آموزشی از برنامه های دیگر امسال است .

رییس مرکز سنجش با اشاره به ایجاد تنوع در روش های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و عدم اکتفا به امتحانات کتبی پایانی گفت : نظام سنجش در لحظه لحظه فرایند یادگیری باید حضور داشته باشد.

وی همچنین از توجه به امتحانات نهایی و تحلیل نتایج امتحانی به روش های علمی و فنی و بررسی تک تک سوالات از نظر میزان دشواری را از فرصت های پیش رو جهت کیفیت بخشی دانستند.

معاون مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش هم خواستار هم سویی مسئولان وزارت خانه , اداره کل , منطقه و مدرسه را عاملی برای پیشبرد امور برشمرد و از طراحی سیستم فاینال در مرکز سنجش خبر داد و گفت : پس از شروع به کار آزمایشی این سیستم در طول یک سال ما موفق به راه اندازی فاینال تحت وب در همه دروس شدیم.