جهش تولید | پنج‌شنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۹

اخلاق‌مداری مبنای ترویج فکری در آموزش و پرورش باشد - نمایش محتوای خبر

 

 

اخلاق‌مداری مبنای ترویج فکری در آموزش و پرورش باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، همت احمدی در مراسم تجلیل از نفرات برتر آزمون استانی UCMAS مازندران و انتخابی مسابقات جهانی مالزی در بابل، اظهار داشت: آزمون توسعه ذهن UCMAS در تقویت ذهنی دانش‌آموزان بسیار اثرگذار بوده وروش نوینی در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه جریان آموزشی جریان مشارکتی بوده و انحصاری نیست، افزود: مطمئنا تعامل با NGO آموزشی سبب بروز و ظهور ظرفیت خردی دانش‌آموزان می‌شود .

مدیر آموزش و پرورش بابل بیان داشت: این تعامل تعریف شده باید از یک مجاری گروهی خارج شود لذا هرگاه مشارکت‌ها تعریف شده باشند نه تنها اثرگذاری آن بلکه اثرپذیری آن نیز در جامعه ملموس است.

این مسئول از آمادگی ایجاد تعامل آموزش و پرورش با همه نهادها و دستگاه‌ها اجرایی خبر داد و بیان داشت: این تعامل سبب تقویت و بهره‌مندی تجربه‌های دیگران می‌شود چرا که معتقد هستیم آموزش باید به فرهنگ عمومی تبدیل شده و تنها در چارچوب آموزش و پرورش خلاصه نشود.

احمدی بیان داشت: مدیران آموزشی باید به زبان روز و رویه‌های آموزشی کنونی حاکم بر فضای اجتماعی جامعه امروز تسلط یابند و براساس منویات مقام معظم رهبری به نهضت نرم‌افزاری مجهز شوند ضمن اینکه فرهنگ مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری با نهادهای مردمی را برای خود به عنوان اصل محوری قرار دهند.

مدیر آموزش و پرورش بابل گفت: باید مهم‌ترین اصل برای آموزش و پرورش توجه به رویه‌ها و ایده‌های نو و دوری جستن از سنت‌هایی باشد که با مقتضیات، علم و زبان امروز فاصله دارد چون مخاطبان ما ظرفیت پذیرش آن سنت را ندارند.

احمدی با اشاره به اینکه فضای فیزیکی آموزش و پرورش برای رشد فرهنگی دانش‌آموزان و فرهنگ‌دوستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: باید مبنای ترویج فکری در آموزش و پرورش براساس اخلاق و دین‌باوری نهادینه شود، لذا سیاست آموزش و پرورش است که شیفت صبح در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد و فضای فیزیکی آموزش و پرورش در غیر ساعات رسمی مدارس برای تقویت و رشد فکری و روحی دانش‌آموزان و حتی همکاران در کنار خانواده‌ها برنامه‌ریزی و استفاده بهینه شود.

این مسئول اذعان داشت: تعامل بین آموزش و پرورش با شهرداری و شورای شهر که متولی رسالت شهری هستند امری ضروری است، چراکه می‌توان بافت شهری را با هم‌اندیشی به سمت تعالی فرهنگ عمومی پیش برد.

احمدی با اشاره به اینکه باید در سیاست‌های شهرداری و شورای شهر علاوه بر توسعه‌های فیزیکی شهر باید به توسعه فرهنگی و علمی شهر نیز توجه ویژه شود، بیان داشت: تا زمانی که جامعه به توسعه فرهنگی نرسد هرگز به توسعه عمران و آبادانی نخواهد رسید لذا هر توسعه یافتگی مرهون توسعه فرهنگی است و در این راستا آموزش و پرورش با گشاده‌رویی در خدمت متولیان شهر است.

مدیر آموزش و پرورش بابل اذعان داشت:این امر سبب می‌شود تا با یک تعامل همه‌جانبه انقلاب توسعه را در شهرستان بابل با بهره‌مندی از ذهن‌های فاخر اعتقادی همچون ائمه جمعه، نمایندگان، چهره‌های علمی، خیران، معتمدان و بزرگان شهر شاهد باشیم.

احمدی با اشاره به اینکه نشاط ،شادابی و شکوفایی ذهن کودکان در این سیستم قابل ستایش است تصریح کرد: تمرکز و آرامشی که در شرکت کنندگان مشاهده می‌شود  نشان از طراوت درونی آنها داشته و ما را به این واقعیت انکار ناپذیر می‌رساند که این سیستم سبب شکوفایی و نشاط در بچه‌ها می‌شود.

وی اظهارداشت: آنچه باید در جریان آموزشی به آن توجه شود این اصل مهم است که نبوغ همیشگی نبوده و باید مدیریت شده و فرصت‌های ترقی  کشف شود.